Na śniadanie/ Wegetariańskie

Frittata ze szparagami

Frittata ze szparagami | Przepis | Imbirowy Garnek
Facebooktwittergoogle_pluspinterestmailFacebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Sezon szparagowy w pełni! Ze wszystkich odmian najbardziej lubię te zielone – delikatne i chrupiące. Dzisiaj mam dla Was propozycję na pożywne, zdrowe i bardzo kolorowe śniadanie.

Frittata ze szparagami oprócz jajek, o których pisałam przy okazji pasty jajecznej, zawiera właśnie cudowne szparagi.

Co o nich wiemy?

Szparagi zawierają mnóstwo witamin, w tym C, E, beta-karoten i kwas foliowy, który spowalnia proces starzenia i pomaga w regeneracji uszkodzonych komórek. Zawierają również sporo potasu, fosforu i wapnia. Dzięki asparaginie wspierają pracę nerek, są moczopędne. A glutation wspomaga wątrobę w procesie oczyszczania organizmu z toksyn, zapobiega rozwojowi komórek nowotworowych oraz choroby Alzheimera. Są zasadotwórcze i lekkostrawne.

Sezon na szparagi trwa do lipca :).

Frittata ze szparagami

Drukuj przepis
15 min. 2-4 porcje

Składniki

  • 6 jajek
  • zielone szparagi
  • pomidorki koktajlowe
  • łyżeczka masła klarowanego (lub oliwy/oleju rzepakowego)
  • sól morska
  • szczypta sproszkowanej chili
  • szczypta suszonego tymianku
  • listki zielonej natki do posypania

Przygotowanie

1

W misce wymieszać jajka, dodając chili i sól do smaku.

2

Umyć szparagi i złamać/odciąć zdrewniałe końcówki.

3

Rozgrzać na patelni masło (lub olej/oliwę) i podsmażyć szparagi przez ok. 2 min. Szparagi przełożyć na talerz.

4

Umyć i przekroić pomidorki na pół. Odłożyć.

5

Wylać masę jajeczną na rozgrzaną patelnię, dodać odrobinę masła jeśli uznasz, że jest taka potrzeba i ściszyć lekko gaz.

6

Poukładać szparagi i pomidorki na masie jajecznej. Posypać tymiankiem i przykryć na ok. 5-7 minut.

7

Podawać na ciepło z kromką chleba z masłem.

8

Smacznego! ❤️



Może Cię zainteresuje...